zaloguj siŕ   |    mapa strony   |
RSS
SmodCMS

Zajęcia DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE z j. angielskiego

12.07.2012

 Na zaj─Öciach wyrównawczych „Akademii Sukcesu” z j─Özyka angielskiego uczniowie mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç nabywania i doskonalenia wszystkich sprawno┼Ťci j─Özykowych: mówienia, czytania, pisania i rozumienia ze s┼éuchu, przede wszystkim w ramach kompetencji komunikacyjnej. Zaj─Öcia te umo┼╝liwia┼éy rozwijanie w uczniach poczucie w┼éasnej warto┼Ťci oraz wiary we w┼éasne mo┼╝liwo┼Ťci j─Özykowe, m.in. poprzez pozytywn─ů informacj─Ö zwrotn─ů od nauczyciela dotycz─ůc─ů ich indywidualnych umiej─Ötno┼Ťci j─Özykowych.

Nauczyciel na zaj─Öciach d─ů┼╝y┼é równie┼╝ do wsparcia rozwoju uczniów tak, aby mogli oni zacz─ů─ç u┼╝ywa─ç j─Özyka angielskiego w codziennych sytuacjach w mowie i pi┼Ťmie, rozwija─ç strategie komunikacyjne oraz rozumie─ç tekst mówiony i pisany. K┼éadziono te┼╝ nacisk na wykszta┼écenie w uczniach umiej─Ötno┼Ťci wspó┼épracy z innymi w parach i grupach, rozumienia w┼éasnego procesu uczenia si─Ö, oceniania w┼éasnych post─Öpów oraz brania odpowiedzialno┼Ťci za w┼éasn─ů nauk─Ö.

W odró┼╝nieniu do zaj─Ö─ç j─Özyka angielskiego w szkole, zaj─Öcia wyrównawcze „Akademii Sukcesu” da┼éy szans─Ö uczniom na wyrównanie swoich braków edukacyjnych w zakresie realizowanych tre┼Ťci programowych, co wi─ůza┼éo si─Ö równie┼╝ z podniesieniem poziomu wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci w zakresie s┼éownictwa i gramatyki j. angielskiego.

Najwi─Öksz─ů zalet─ů tych zaj─Ö─ç by┼éa praca w grupach 6 osobowych i nabywanie przez uczniów umiej─Ötno┼Ťci wspó┼édzia┼éania w grupach, co szczególnie przydatne b─Ödzie w ich doros┼éym ┼╝yciu. Ma┼éa liczba osób w grupie da┼éa równie┼╝ mo┼╝liwo┼Ť─ç indywidualnego podej┼Ťcia do ucznia, co spowodowa┼éo wy┼╝sz─ů efektywno┼Ťci─ů nauczania. Na podstawie obserwacji prowadzonych stwierdzono, i┼╝ wszyscy uczniowie rozwin─Öli swoje umiej─Ötno┼Ťci interpersonalne, organizacyjne oraz pracy w grupie w wyniku realizacji zaj─Ö─ç AS. Ponadto obserwacje ukaza┼éy, ┼╝e zaj─Öcia te wywo┼éa┼éy wzmo┼╝on─ů aktywno┼Ť─ç uczniów poniewa┼╝ oparte by┼éy na uczeniu si─Ö przez do┼Ťwiadczenie, co dodatkowo nauczy┼éo ich samodzielno┼Ťci. Z obserwacji wynika, i┼╝ zaj─Öcia te nauczy┼éy uczniów pracy zespo┼éowej oraz pozwoli┼éy im doskonali─ç umiej─Ötno┼Ťci, które s─ů przydatne nie tylko podczas lekcji j─Özyka angielskiego, lecz równie┼╝ w codziennym ┼╝yciu. Nawet najs┼éabsi uczniowie nabyli dzi─Öki nim umiej─Ötno┼Ť─ç wspó┼épracy w grupie. Zaobserwowano równie┼╝ nabycie przez uczniów umiej─Ötno┼Ťci zdobywania wiedzy, co spowodowane zosta┼éo zwi─Ökszeniem skuteczno┼Ťci nauczania i uczenia si─Ö s┼éownictwa oraz gramatyki, a tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ťci─ů motywowania uczniów do nauki. Udzia┼é uczniów w zaj─Öciach pomóg┼é uczniom w efektywnym przyswajaniu s┼éownictwa j─Özyka angielskiego oraz wp┼éyn─ů┼é na ich zainteresowanie tym przedmiotem. Efektem prowadzonych zaj─Ö─ç jest wyra┼║ny wzrost poprawnej wymowy i pisowni powtarzanego s┼éownictwa oraz gramatyki w┼Ťród uczniów.

Zaj─Öcia dydaktyczno-wyrównawcze „Akademii Sukcesu” pozwoli┼éy uczniom na wyrównanie swoich braków edukacyjnych w zakresie j─Özyka angielskiego, co zosta┼éo potwierdzone testem na zako┼äczenie udzia┼éu w zaj─Öciach. Test ten pokaza┼é wyra┼║ny wzrost wiedzy u ponad 90% uczniów, którzy wcze┼Ťniej mieli problemy z nauk─ů j─Özyka angielskiego, potwierdzaj─ůc tym samym, ┼╝e dzi─Öki zaj─Öciom uczniowie nadrobili wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci w zakresie s┼éownictwa i gramatyki j. angielskiego i dorównuj─ů teraz t─ů wiedz─ů swoim rówie┼Ťnikom.


Zaj─Öcia AS nie tylko pozwoli┼éy uczniom wyrówna─ç braki w opanowaniu podstawowych wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci, które by┼éy im niezb─Ödne do dalszego kontynuowania nauki tego j─Özyka, lecz tak┼╝e podnosz─ůc poziom wiedzy uczniów oraz ich wiar─Ö w swoje mo┼╝liwo┼Ťci dodatkowo zmotywowa┼éy ich do dalszej samodzielnej pracy.

Wersja do druku
« inne aktualnoÂci